חיבורים יומיים

       

חוויה מחוץ לקופסא
חיבורים לשכבות ז' – יב'

גבולות ומגבלות
מגלים ענין בגבולות החברתיים, האישיים, ובפריצת גבולות
אחד המאפיינים המרכזיים של גיל ההתבגרות הוא בדיקת גבולות.
בני נוער חווים גבולות כמגבלות, אך מצד שני הגבול מהווה גם מקור תמיכה, במסגרתו
הם מרגישים בטוחים. בסיור נפגוש גבולות פיזיים – בשטח, וגבולות מנטליים – בנפש.
כל תלמיד יקבל הזדמנות להבין ולהכיר את עצמו קצת יותר: האם הוא זקוק לגבולות?
האם סובל מעודף גבולות? ואיך זה מרגיש לפרוץ גבולות?

פסיפס ישראלי
מגלים ענין באחר ובשונה, במפגש אישי ובלתי אמצעי
ישראל היא אחת המדינות המגוונות ביותר מבחינה תרבותית-אתנית. הגיוון הזה מביא
עימו מתנות נפלאות, כמו פריחה אינטלקטואלית והפרייה הדדית, ולצדן גם אתגרים
משמעותיים, כמו גזענות, שנאת חינם, ופילוג. "פסיפס ישראלי" לוקח את התלמידים
לפגוש את "האחר" באופן אישי ובלתי אמצעי, תוך היכרות עם המאפיינים הדומים
והשונים עמו, והמורכבות הנדרשת בניסיון ליצור חיים משותפים.

חיבור לשורשים
מהשורשים המשפחתיים לשורשים הלאומיים
הכניסה לגיל ההתבגרות וטקס בת-בר המצווה הוא הרגע הנכון של הנערים והנערות
להתחיל ולבדוק איפה נטועים השורשים שלהם, הן במובן המשפחתי והן במובן הלאומי.
חיבור לשורשים הוא "עבודת שורשים" בשטח, שבה התלמידים פוגשים את
השורשים שלהם עצמם ואת השורשים של חבריהם לכיתה, ושל העם היהודי בכלל.

חיבור ירוק
מגלים ענין בקיימות וסביבה
במהלך המאה ה 20- עברה הפלנטה שלנו מהפך דרמטי: כתוצאה מגידול אוכלוסין
מהיר, תרבות צריכה חסרת גבולות ותיעוש מאסיבי, עומד העולם בפני משבר אקולוגי.
ממצב בו האדם היה נתון לחסדי הטבע, הפך גם הטבע נתון לחסדי האדם.
ב"חיבור ירוק" נצא למסע של נקודות מבט חדשות על האתגר האקולוגי והדרכים
היומיומיות להתמודד איתו, מסע שיוציא את התלמידים מעיסוק ב"אני" אל עיסוק
בסביבה שבה ה"אני" הזה חי ופועל.